Bas Agricola is hogeschoolhoofddocent en is sinds 2021 verbonden als onderzoeker aan het lectoraat Beroepsonderwijs. In zijn onderzoek richt hij zich op curriculumvraagstukken rondom toetsing en feedback, rondom flexibilisering en leeruitkomsten. Hij promoveerde aan de Universiteit Utrecht op student-docent interacties tijdens feedback conversaties in het hbo (2019).
In zijn werk maakt Bas verbindingen tussen onderwijs en onderzoek waarbij samenwerking tussen verschillende lectoraten wordt gezocht. Als hogeschoolhoofddocent verbindt Bas zijn onderzoek aan curriculum verbeteringen bij de opleidingen van de HUpabo en de Master Educational Needs.
Expertises
- Formatief toetsen
- Programmatisch Toetsen
- Kwalitatieve analyse
Bas werkt sinds 2006 in het hbo. Bijna 14 jaar was hij docent bij de opleiding Voeding en Diëtetiek van de HAN. Hij is BKE en SKE gecertificeerd en studeerde Onderwijskunde aan de UU (2013). Hij was een aantal jaar onderzoeker bij het lectoraat Kansrijke Schoolloopbanen van de HvA.
Publicaties
- Academic capital formation upon the transition to higher education First-year students’ experiences after participation in a preacademic program
- Leren van feedback Met de leerkracht op avontuur: Een HUpabo onderwijsinnovatie project in het werken met leeruitkomsten binnen de principes van programmatisch toetsen
- Naar een nieuwe balans in toetsfuncties Van formatief en summatief naar een continuüm van beslissingen