Martijn is sinds september 2024 werkzaam als promovendus binnen de lectoraten Beroepsonderwijs en Organiseren van Verandering in Onderwijs. Dankzij een NWO Lerarenbeurs werkt hij twee dagen per week aan zijn promotieonderzoek.
Martijns focus in zijn promotieonderzoek is het denken en doen van docenten in het hoger onderwijs die werken in een transformerende toetscultuur. Ook onderzoekt hij welke factoren verandering in denken en doen in die context bevorderen of belemmeren. Vanwege de combinatie van toetsing- en verandervraagstuk is zijn promotieonderzoek op het snijvlak van het lectoraat Beroepsonderwijs en het lectoraat Organiseren van Verandering in Onderwijs.
Martijn heeft gecombineerd ruim 15 jaar ervaring in onderwijs geven en ontwikkelen bij de Universiteit van Amsterdam (Communicatiewetenschap, tot september 2016) en Hogeschool Utrecht (Communicatie, vanaf februari 2016). Hij is mede auteur/-onderzoeker van drie gepubliceerde peer reviewed empirische artikelen over communicatie.
Expertises
- Programmatisch toetsen
- Docentovertuigingen en -gedragingen
- Verandering in toetscultuur