Diensten
De diensten ondersteunen het onderwijs en onderzoek van de HU. Ze helpen studenten en medewerkers bij hun dagelijkse activiteiten binnen de hogeschool en dragen bij aan een goed functionerende leer- en werkomgeving.
Dienst OO&S ondersteunt de HU op het gebied van onderwijs, onderzoek en studentzaken. De dienst ontwikkelt en implementeert beleid rond portfoliomanagement, accreditatie, studentsucces, lectoraten, internationalisering en praktijkgericht onderzoek. Daarnaast biedt OO&S kwaliteitszorg, juridische advisering, studentparticipatie, minorcoördinatie, de HU Bibliotheek en Trajectum. Ze helpen bij strategische onderwijsplannen, lectoraats- en promotieaanvragen, en procedures met OCW, NVAO en CDHO. Ook leveren ze operationele diensten zoals studentdecanen, studentpsychologen en examencommissieondersteuning.
Renée Filius
Renée Filius is sinds maart 2024 directeur OO&S. Ze werkte daarvoor onder meer bij de Universiteit Utrecht, het UMC Utrecht en de Digitale Universiteit (later opgegaan in SURF). Ze zette de BV Elevate op, platform voor online onderwijs met name binnen de gezondheidszorg. Voor haar overstap naar het hoger onderwijs werkte ze tien jaar in het bedrijfsleven. Als nevenfunctie is Renée sinds 2020 voorzitter van de Raad van Toezicht van het KWC; een middelbare school in Culemborg.
Contactpersoon
Lex Mientjes, secretaris OO&S, lex.mientjes@hu.nl
Jeannette van Huizen, secretaresse Renée Filius, jeannette.vanhuizen@hu.nl
Toekomstgerichte huisvesting en goede facilitaire dienstverlening zijn van essentieel belang voor de HU, haar medewerkers en haar studenten. Net als gestroomlijnde onderwijslogistieke processen en -systemen. Daarvoor is de Dienst Bedrijfsvoering verantwoordelijk. Ook het faciliteren van change en innovatie en managementondersteuning is onderdeel van onze dienstverlening. Zo verhogen we de klanttevredenheid en bieden we een robuuste bedrijfsvoering.
Daniëlle van Wijngaarden
Drs. Daniëlle van Wijngaarden werkt sinds 2017 bij de HU en is per 1 januari 2020 benoemd als directeur van de Dienst Bedrijfsvoering. Daniëlle heeft eerder in diverse managementfuncties gewerkt in het Spaarne Gasthuis (gefuseerde ziekenhuizen) en bij ABN AMRO en Fortis Bank. Ze studeerde aan de Rijksuniversiteit Groningen en doorliep de Academische Leergang Zorgmanagement aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Contact
Secretariaathudiensten@hu.nl
De dienst HR ontwikkelt en implementeert strategisch HR-beleid dat de ambities van de HU ondersteunt. We streven voortdurend naar innovatie en ontwikkeling om onze dienstverlening te optimaliseren. AskHR staat klaar voor alle vragen van onze medewerkers en we dragen zorg voor een soepele personeels- en salarisadministratie. Daarnaast geven we advies aan leidinggevenden én teams en ondersteunen we actief de ontwikkeling, in-, door- en uitstroom van HU-medewerkers.
Elise Nauta
Elise Nauta is directeur Human Capital vanaf 2022. Elise werkte sinds 1988 bij de HU in diverse functies: docent, opleidingsmanager, instituutsdirectie Verpleegkundige studies, manager bedrijfsvoering faculteit Gezondheidszorg en programmamanager Kenniscentrum Innovatie van Zorgverlening. In 2014 werd zij directeur van het Instituut voor Ecologische Pedagogiek en het Instituut voor Social Work. Elise heeft daarnaast het Teaching & Learning Network van de HU vormgegeven.
Contactpersoon
Directiesecretaris Els Bennink: els.bennink@hu.nl
De Bestuursdienst ondersteunt het College van Bestuur bij het vervullen van zijn integrale verantwoordelijkheden en bij de afstemming van het college met de Hogeschoolraad en de Raad van Toezicht. De dienst is verantwoordelijk voor een integrale en proactieve strategische beleidsvoorbereiding. De Bestuursdienst adviseert het College van Bestuur over in- en externe ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de langetermijnagenda van de HU.
Annelies de Jeu
Annelies de Jeu is sinds 2019 directeur Bestuursdienst en secretaris Hogeschool Utrecht. Zij is daarmee eindverantwoordelijk voor de Bestuursdienst en ondersteunt de leden van het College van Bestuur in de uitoefening van hun bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Contactpersoon
cvb@hu.nl
De Dienst Finance, Control & Analytics adviseert interne stakeholders over de inzet van middelen, biedt de organisatie relevante informatie aan en monitort compliance met financiële en fiscale wet- en regelgeving. Altijd met de gedachte dat ons werk bij moet dragen aan het vinden van de optimale inzet van middelen voor het realiseren van studentsucces en de missiegedreven opgaven van de HU. De dienst bestaat uit de volgende disciplines: financial services; inkoop; control; data & analytics
Derk Haaksma
Derk Haaksma is sinds 1 augustus 2023 directeur van de dienst Finance, Control & Analytics. Hij is opgeleid als accountant en werkte hiervoor bij PwC en Cordaid. Naast zijn functie bij de HU is hij voorzitter van de Audit Committee bij Edukans.
Contactpersoon
Derk Haaksma, derk.haaksma@hu.nl
M&C versterkt het profiel van de HU als hoogwaardige, innovatieve kennisinstelling voor (aankomend) student, professional, beroepspraktijk en maatschappij. Vanuit marktoriëntatie draagt zij in co-creatie met de organisatie zorg voor het identificeren, creëren en communiceren van (unieke) klantwaarde. Dienst M&C bestaat uit de afdelingen Corporate Affairs, Marketing en Customer Experience.
Wim van der Pol
Wim van der Pol is sinds april 2015 in dienst bij Hogeschool Utrecht, dienst Marketing & Communicatie. Hiervoor had hij (internationale) directiefuncties bij Sony Nederland, Sigma Coatings, Achmea, De Amersfoortse en ASR en heeft hij bij het managementadviesbureau &Samhoud gewerkt.
Contactpersonen
Corporate Communicatie (corporatecommunicatie@hu.nl), Huisstijl (huisstijl@hu.nl), Evenementen en Connecting Factory (evenementen@hu.nl), Marketing insights & analytics (mia@hu.nl), Content (content@hu.nl), CX Tech (digitalexperience@hu.nl), Klantcontactcentrum (info@hu.nl)
De dienst Informatiemanagement & ICT (IM&ICT) heeft als missie het transformeren van onderwijs en onderzoek door digitale vernieuwing vanuit het perspectief van studenten, onderzoek en beroepspraktijk. Hierbij waarborgt de dienst een makkelijke, veilige en betrouwbare ICT-omgeving. Middels informatiemanagement geeft de dienst richting aan vernieuwing en informatiebeveiliging. De ICT-dienstverlening is in het onderwijs en onderzoek terug te vinden in de systemen en digitale voorzieningen.
Joris Goos
Sinds 1 oktober 2024 is Joris Goos Directeur van de Dienst IM&ICT. “Informatiemanagement en ICT zijn onmisbare onderdelen van de organisatie en bieden ons veel kansen. Ik ga graag samen met studenten, onderzoekers en collega's naar die kansen op zoek. Het vakgebied is en blijft daarnaast volop in beweging.” Joris Goos heeft voor zijn overstap naar de HU zestien jaar lang diverse managementfuncties vervuld bij Gemeente Rotterdam.
Contactpersoon
secretariaathudiensten@hu.nl