Portret van Idwer Doosje

Idwer Doosje

Docent-onderzoeker
Idwer Doosje is junior onderzoeker en docent bij het lectoraat Organiseren van Verandering in Onderwijs. Zijn onderzoek richt zich op collectieve samenwerkingsvormen en hoe deze ondersteunend kunnen zijn aan innovatie in het onderwijs.

Idwer Doosje's interesse voor verandering in publieke organisaties startte bij de opleiding Bestuurs- en Organisatiewetenschap. Aansluitend ging hij als junior docent aan de slag, totdat hij de mogelijkheid kreeg om het ComeniusNetwerk mede op te richten bij de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen en later Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek. Dit is een netwerk van onderwijsvernieuwers in het MBO, HBO én WO.

Een drijfveer voor zijn onderzoek naar innovatieprocessen is dat veel innovatieve en creatieve ideeën van docenten voor toekomstbestendig onderwijs niet  eenvoudig zijn te implementeren, op te schalen of zelfs te verduurzamen binnen een onderwijsinstelling. Hoe kan je dat creatieve potentieel benutten en samen tot impactvolle verandering komen? 

Expertises

•    Lerende netwerken
•    Teamwork
•    Onderwijsinnovatie



Projecten