Inclusief natuur- en techniekonderwijs in meertalige klassen

Auteurs Maaike Hajer, Jantien Smit, Suzanne van Norden
Gepubliceerd in Conferentiebundel 33e HSN Conferentie Onderwijs Nederlands
Publicatiedatum 2019
Soort publicatie Lezing

Samenvatting

In het project Inclusief Natuur- en techniekonderwijs (gefinancierd door Nordforsk/NRO, looptijd van 2018 tot 2021) beproeven leerkrachten in Noorwegen, Zweden en Nederland in de bovenbouw van het basisonderwijs dezelfde, op inclusie gerichte N&T-materialen in drie modules: rond de thema’s ‘geluid’, ‘technologie (onderhoud)’ en ‘ecologie (plantengroei en kringlopen)’. De deelnemende leerkrachten krijgen professionalisering om vertrouwd te raken met de N&T-inhouden en -lesmaterialen, en om kennis op te doen over taalondersteunende strategieën die het N&T-onderwijs inclusiever kunnen maken.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Conferentiebundel 33e HSN Conferentie Onderwijs Nederlands
ISBN/ISSN URN:ISBN:978 94 929 4492 4
Trefwoorden natuur- en techniekonderwijs, inclusief onderwijs, meertalige klassen, basisonderwijs
Paginabereik 17-20