Internationalising, interculturele competentie en meertaligheid in Teacher Education

Auteurs Fatima Kajouj
Publicatiedatum 2022
Lectoraat Meertaligheid en Onderwijs
Soort publicatie Rapport

Samenvatting

In 2020 hebben drie docentonderzoekers (Irene de Kleyn, Mariska Dinkelman en Marleen IJzerman) vanuit het lectoraat Meertaligheid en Onderwijs een inventarisatieonderzoek opgezet en uitgevoerd onder een representatieve afvaardiging van lerarenopleiders en studenten van de internationale varianten van de lerarenopleidingen Duits, Engels, Frans en Spaans van Instituut Archimedes (IA) die zijn gebundeld onder “Teacher Education” (TeacherEd). Het onderzoek had als doel inzicht te krijgen in de rol/plek van meertaligheid als leermiddel, leerdoel en context in de verschillende curricula van de TeacherEd.

Aan deze publicatie werkte mee

  • Fatima Kajouj | docent-onderzoeker | Meertaligheid en Onderwijs
    Fatima Kajouj
    • Docent-onderzoeker
    • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs

Taal Nederlands
Trefwoorden lerarenopleiding, vreemdetalenonderwijs, meertaligheid, Teacher Education

Fatima Kajouj

Fatima Kajouj | docent-onderzoeker | Meertaligheid en Onderwijs

Fatima Kajouj

  • Docent-onderzoeker
  • Lectoraat: Meertaligheid en Onderwijs