Journalistiekonderwijs in 2030 : Vier scenario’s voor de toekomst

Auteurs Maaike Severijnen
Gepubliceerd in Journalismlab
Publicatiedatum 2022
Lectoraat Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie
Soort publicatie Andersoortige materiaal

Samenvatting

Onder invloed van alle economische, technologische en maatschappelijke ontwikkelingen is het werkveld van de journalistiek de afgelopen decennia zo in beroering dat de behoefte ontstond om vooruit te blikken. Dit was in 2013 aanleiding voor het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek om een grootschalig scenario-onderzoek te doen naar de toekomst van de sector. Hieruit kwamen vier scenario’s naar voren. Afgelopen jaar is dit onderzoek herhaald. De uitkomsten daarvan werden begin 2022 gepresenteerd op de website journalistiek2035

Aan deze publicatie werkte mee

  • Maaike Severijnen
    • Promovendus
    • Lectoraten: Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie, Normatieve Professionalisering

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Journalismlab
Trefwoorden journalistiek onderwijs

Maaike Severijnen

Maaike Severijnen

  • Promovendus
  • Lectoraten: Kwaliteitsjournalistiek in Digitale Transitie, Normatieve Professionalisering