Medusa: Leidinggeven aan emergentie
Auteurs | Everard van Kemenade, Wil van Erp |
---|---|
Gepubliceerd in | Kwaliteit in bedrijf |
Publicatiedatum | 2023 |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Kwaliteitsmanagement is lange tijd gekenmerkt geweest door wat je het empirisch paradigma (Van Kemenade & Hardjono, 2018) zou kunnen noemen. Binnen die manier van denken is kwaliteitskunde meten en gaat het onder andere om prestatie-indicatoren. Kwaliteit is voldoen aan de vereisten. Verbetering en verandering is te plannen. Statistiek is zijn belangrijkste wetenschap. De manager controleert. Een risico echter van dit kwaliteitsparadigma is, dat er een enorme bureaucratie ontstaat. Erger nog: ze houdt onvoldoende rekening met de complexiteit van het huidige tijdsgewricht.
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Kwaliteit in bedrijf |
Jaar en volume | 39 1 |
Trefwoorden | kwaliteitsmanagement |
Paginabereik | 18-22 |
Neem contact met ons op
- Telefoon 088 481 81 81
- Email info@hu.nl
-
Stuur ons direct een bericht of voeg 0634101698 toe aan de contactlijst van je telefoon en stel je vraag via WhatsApp.
- Bereikbaar op ma t/m vrij 09.30 - 16.30 uur.