Ouderbetrokkenheid bij nieuwkomers
Auteurs | Ria Goedhart |
---|---|
Gepubliceerd in | Tijddschrift Intern Begeleiden (TIB) |
Publicatiedatum | 2022 |
Lectoraat | Meertaligheid en Onderwijs |
Soort publicatie | Artikel |
Samenvatting
Ouderbetrokkenheid heeft een positief effect op de cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen. Leraren van nieuwkomers geven aan het moeilijk te vinden ouders te bereiken. Wel is duidelijk dat een responsieve houding naar de thuistaal en de culturele achtergronden nodig is. Ook leiden een persoonlijke benadering, eigen inbreng, ondersteuning bij praktische zaken, duidelijke uitnodigingen en de inzet van bruggenbouwers tot een beter contact.
Aan deze publicatie werkte mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Tijddschrift Intern Begeleiden (TIB) |
Jaar en volume | 2022 1 |
Trefwoorden | ouderbetrokkenheid, nieuwkomers |
Paginabereik | 31-33 |