Wat is klinisch redeneren?
Auteurs | Lia van Straalen, Mariël Kanne |
---|---|
Gepubliceerd in | Klinisch redeneren voor verpleegkundigen |
Publicatiedatum | 1 januari 2016 |
Soort publicatie | Boek |
Samenvatting
Hoofdstuk 2 in Klinisch redeneren voor verpleegkundigen L. van Straalen & M. Schuurmans (redactie) Het boek geeft inzicht in het klinisch redeneerproces van de verpleegkundige, en helpt de verpleegkundige bij het kritisch leren gebruiken van verschillende soorten kennis in specifieke patiëntsituaties. Dit boek legt uit waarom het belangrijk is dat zowel studenten als verpleegkundigen aandacht besteden aan klinisch redeneren. Klinisch redeneren voor verpleegkundigen beschrijft hoe je klinisch redeneren kan leren en toepassen en hoe je daarbij gebruik maakt van kennis, ervaring en reflectie. Klinisch redeneren voor verpleegkundigen laat ook zien hoe je van gegevens tot een probleemstelling en interventies komt en waarom standaard diagnoses niet altijd passen. Als laatste gaat klinisch redeneren voor verpleegkundigen in op de relatie tussen indirecte zorg en klinisch redeneren. Ook het belang van continue professionele ontwikkeling voor het klinisch redeneren komt aan de orde
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Klinisch redeneren voor verpleegkundigen |
ISBN/ISSN | URN:ISBN:9789036811088 |
Trefwoorden | klinisch redeneren |
Paginabereik | 15-39 |
Neem contact met ons op
- Telephone 088 481 81 81
- Email info@hu.nl
-
Send us a message or add 0634101698 to the contact list on your mobile phone and send us your question via WhatsApp.
- Bereikbaar op ma t/m vrij 09.30 - 16.30 uur.