Sinds juli 2024 is dr. Emiel Eijdenberg werkzaam als hogeschoolhoofddocent binnen het Lectoraat Marketing & Customer Experience en is verbonden aan het Instituut Marketing & Commerce. Hij richt zich op de onderzoekslijn Meervoudige Waardecreatie.
Voor zijn huidige functie bij Hogeschool Utrecht, was dr. Eijdenberg werkzaam bij James Cook University, Singapore (2019 – 2024), en Universität Hohenheim in Duitsland (2016 – 2019). Dr. Eijdenberg is gepromoveerd aan de Vrije Universiteit Amsterdam (2016), waar hij ook Bedrijfswetenschappen (BSc), Marketing (MSc) en Business Administration (MSc) heeft gestudeerd (2005 – 2010).
Expertises
- Meervoudige waardecreatie
- Sociaal ondernemerschap
- Duurzaam toerisme
Dr. Eijdenberg onderhoudt een actief onderzoeksportfolio en begeleidt promovendi in Nederland en internationaal. Hij doet onderzoek naar meervoudige waardecreatie, veelal in de context van (sociaal) ondernemerschap en duurzaam toerisme, en welke rol marketing en klantbeleving hierin spelen. Zijn werk is voorgedragen op conferenties en gepubliceerd in wetenschappelijke tijdschriften en boeken.