Dr. Gerrita van der Veen is lector Marketing & Customer Experience, verbonden aan het Kenniscentrum Digital Business & Media. Tevens is zij voorzitter van het Graduate Committee van de Professional Doctorate in het domein Techniek & Digitalisering, lid van het kernteam van de AI-HUB Midden Nederland en één van de trekkers van het ELSA-lab AI & Digital Culture. Van maart 2017 tot september 2022 combineerde zij haar lectoraat met een functie als directeur van het Kenniscentrum Digital Business & Media.
Gerrita ziet het als belangrijke uitdaging om samen met beroepspraktijk en onderwijs richting en uitwerking te geven aan belangrijke vraagstukken van innovatie in een digitale economie. Haar onderzoek richt zich op verantwoord technologiegebruik door de marketing- en customer experience professional.
Van huis uit is Gerrita sociaal psycholoog, afgestudeerd en gepromoveerd aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Zij heeft een achtergrond in marketing research en consultancy en is eerder werkzaam geweest bij onder meer merkadviesbureau HIGHvalue, marktonderzoeksbureau Synovate (en zijn voorgangers), SWOKA, Instituut voor strategisch consumentenonderzoek en de Vrije Universiteit. Zij heeft gewerkt voor zowel nationale als internationale opdrachtgevers in diverse bedrijfssectoren.
Expertises
- Klantbeleving
- Merk- en innovatiemanagement
- Digitale transformaties