Inge Klatte (PhD) is werkzaam als onderzoeker bij het Lectoraat Logopedie – Participatie door Communicatie. Haar onderzoek richt zich op de samenwerking tussen logopedisten en ouders van jonge kinderen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) in de eerstelijnszorg.
Inge startte in 2016 als junior onderzoeker binnen het lectoraat Logopedie en is bij meerdere onderzoeksprojecten betrokken geweest, allen gericht op het innoveren van de logopedische behandeling van kinderen met spraak- en taalproblemen. Deze projecten leverden verschillende tools op voor de praktijk, zoals de gesprekstool ENGAGE, de serious game Bouke Bouwt, de toolbox COMPLETE en de post-HBO cursus ‘Oudergericht samenwerken in de logopedische behandeling’.
Inge is op 16 december 2024 gepromoveerd op haar proefschrift getiteld ‘Collaboration between Speech and Language Therapists and Parents of Children with Developmental Language Disorders’. Klik hier voor de PDF-versie van haar proefschrift.
Expertises
- Kwalitatief onderzoek
- Samenwerking met ouders
- Gedragsveranderingsonderzoek
In de media
Publicaties
- Collaboration between Speech and Language Therapists and Parents of Children with Developmental Language Disorders
- Collaboration: How does it work according to therapists and parents of young children? A systematic review
- Collaborative working in speech and language therapy for children with DLD—What are parents’ needs?
Downloads en links
- The practical side of working with parent–child interaction therapy with preschool children with language impairments
- Speech and language therapists’ views on parents’ engagement in Parent–Child Interaction Therapy (PCIT)
- Managing Children with Developmental Language Disorder
- Dyslexiezorg in het Audiologisch Centrum