Ingrid Singer MA doet onderzoek naar de communicatieve participatie van kinderen met taalontwikkelingsstoornissen (TOS) bij het lectoraat Logopedie – Participatie door Communicatie. Haar promotieonderzoek richt zich op het ontwikkelen van kennis en tools waarmee de communicatieve participatie van kinderen bespreekbaar wordt voor ouders en professionals en zo een plek kan krijgen in de behandeling van kinderen met TOS.
Als onderzoeker wil ik graag verschil maken voor de participatiemogelijkheden van kinderen met TOS. Ik heb ervaring met zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoeksmethoden, waaronder participatieve benaderingen en ontwerpgericht onderzoek. Kennis vertalen naar praktisch toepasbare producten spreekt mij bijzonder aan. Dit sluit goed aan bij mijn achtergrond in de communicatiewetenschap, psychologie en logopedie.
"Met onderzoek en innovatie kunnen we deuren openen voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissen"
Ingrid Singer
Onderzoeker Lectoraat Logopedie: Participatie door Communicatie
Mijn docenturen besteed ik in 2019 en 2020 aan een onderwijsinnovatieproject. Met een Comenius teaching-beurs ontwikkel ik met studenten, collega-docenten en logopedisten een praktijkmanagementgame, waarin ethiek en kwaliteit in verband worden gebracht met ondernemen in de zorg.
Expertises
- Taalontwikkelingsstoornissen (TOS)
- Persoonlijke en Omgevingsfactoren (ICF-CY)
- Ontwerpgericht onderzoek
- Samenwerken met ervaringsdeskundigen in onderzoek
Publicaties
- A systematic scoping review on contextual factors associated with communicative participation among children with developmental language disorder
- Using co-design to develop a tool for shared goal-setting with parents in speech and language therapy
- Using co‐design to develop a tool for shared goal‐setting with parents in speech and language therapy