Sinds 2007 is Jeannette (1964) werkzaam bij het lectoraat Geletterdheid. Zij heeft daar onderzoek gedaan naar de relatie tussen leesmotivatie en lezen. Daarnaast begeleidt Jeannette veel scholen bij hun schoolontwikkeling.
De projecten LIST, DENK! en Doelgericht werken aan opbrengsten zijn schoolontwikkelingsprojecten die zowel op individuele als op een groep scholen kunnen worden uitgevoerd. De projecten richten zich op factoren die beïnvloedbaar zijn op school-, leraar- en leerlingniveau.
Relevante werkervaring
- 2003 - heden: Hogeschooldocent Seminarium voor Orthopedagogiek (MEN, Post-HBO, coördinator minor dyslexie, begeleiden scholen PO, SBO en SO, LIST, DENK!, Doelgericht werken aan opbrengsten, schoolontwikkeling)
- 2007 - 2017: Onderzoeker lectoraat Geletterdheid
- 1983 - 2007: Leraar en intern begeleider (speciaal) basisonderwijs
Expertises
- Geletterdheid
- Leerkrachtgedrag
- Schoolontwikkeling
Publicaties
- Doelgericht werken aan opbrengsten (herziene versie) Systematisch werken aan verbetering van het onderwijs bij aanvankelijk en voortgezet onderwijs
- Data als basis voor schoolontwikkeling Schoolontwikkeling op de academische opleidingsscholen Utrecht/Amersfoort 2012-2016