Behouden van onderwijsprofessionals in het Utrechtse basisonderwijs

Auteurs Lotte Gras, Siska de Gries, Sanna van der Heijden, Brechtje Poldermans, Iris de Rooij, Bente Rademaker, Angela de Jong, Maaike Koopman
Publicatiedatum 2024
Lectoraat Werken in Onderwijs
Soort publicatie Rapport

Samenvatting

De PLG (Professionele Leergemeenschap) bestaat uit academische leerkrachten die naast hun werk in de klas graag worden uitgedaagd door het doen van onderzoek. De afgelopen anderhalf jaar hebben zij onderzoek gedaan naar motiverende factoren die helpen om Utrechtse onderwijsprofessionals te behouden voor het basisonderwijs. Uit het onderzoek komen vier thema’s naar voren die bijdragen aan de motivatie van leerkrachten én schoolleiders. De groep doet enkele duidelijke aanbevelingen richting schoolleiders en bestuurders

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Trefwoorden onderwijsprofessionals, basisonderwijs, motivatie, Utrecht

Neem contact met ons op