Een kijkkader voor schriftelijke feedback

Auteurs Mirjam Snel, Erna Siegers, Frans Prins
Gepubliceerd in Tijdschrift voor lerarenopleiders
Publicatiedatum 2016
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Studenten aan de Hogeschool Utrecht, Instituut Theo Thijssen (ITT), voeren in het derde studiejaar een onderzoek uit en beschrijven dit onderzoek in een onderzoeksverslag. Tijdens deze onderwijseenheid krijgen de studenten van hun docent schriftelijke feedback op een tussenproduct van het onderzoeksverslag. Om zicht te krijgen op de inhoud van de feedback, is op basis van het artikel van Hattie en Timperley (2007) een kijkkader geconstrueerd. Dit kijkkader blijkt een waardevol instrument te zijn om schriftelijke feedback te karakteriseren en kan (als dat nodig is) gebruikt worden als eerste stap ter verbetering van de feedback.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Mirjam Snel
    • Onderzoeker
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Tijdschrift voor lerarenopleiders
Jaar en volume 37 3
Trefwoorden feedback, lerarenopleiding

Mirjam Snel

Mirjam Snel

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs