Kleinschalige shared service centers: een kans voor het mkb?

Auteurs Michiel van der Ven, Roderick Udo, Tom van Kooten, Minke van der Stok
Gepubliceerd in CM
Publicatiedatum 4 oktober 2019
Lectoraat Financieel-Economische Innovatie
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Shared service centers (ssc’s) kennen veel toepassingen in het grootbedrijf. Met het grootbedrijf als voorbeeld onderzocht de Hogeschool Utrecht de mogelijkheden voor gebruik van ssc’s in het mkb. Kan het delen van diensten tussen werkmaatschappijen de ondernemer flexibeler maken en de slagkracht vergroten? Is een ssc bruikbaar in de mkb-context en hoe moet een succesvol ssc er dan uitzien?

Aan deze publicatie werkten mee

  • Roderick Udo | onderzoeker | Financieel-Economische Advisering bij Innovatie
    Roderick Udo
    • Promovendus
    • Lectoraat: Financieel-Economische Innovatie

Taal Nederlands
Gepubliceerd in CM
Jaar en volume 2019 8
Trefwoorden mkb, organisatie en processen, shared service centers

Neem contact met ons op