Leren en ontwikkelen in de schoolorganisatie vanuit wat lerenden nodig hebben

Auteurs Maaike Koopman, Saskia Brokamp, Bibi Van Wolput
Gepubliceerd in P. Brouwer, M. Koopman, & J. Kuiken (Reds.), Blijven werken in onderwijs: Continuering lectoraat Werken in Onderwijs
Publicatiedatum 2024
Lectoraat Werken in Onderwijs
Soort publicatie Boek

Samenvatting

Leren van leerlingen en studenten verder brengen is een kerntaak van onderwijsprofessionals, scholen en opleidingsinstituten. Focus op lerenden vraagt dat onderwijsprofessionals hun leerlingen/studenten kennen, weten wat hun leer- en onderwijsbehoeften zijn en daar op kunnen aansluiten. Dat is geen sinecure: het vraagt continue professionele ontwikkeling van de onderwijsprofessionals die met leerlingen/studenten werken. Én een goede inbedding van die professionele ontwikkeling in de schoolorganisatie. Hoe werken onderwijsprofessionals en schoolorganisaties aan hun focus op leren? we illustreren belangrijke thema's rond focus op lerenden vanuit onderzoeksprojecten van lectoraat Werken in Onderwijs.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Trefwoorden onderwijsprofessionals, lerenden