Ontwerpen van integratieve leeromgevingen in het hoger beroepsonderwijs

Auteurs Erica Bouw, Ilya Zitter, Elly de Bruijn
Gepubliceerd in Onderzoek van Onderwijs
Publicatiedatum 2021
Lectoraat Beroepsonderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

In het licht van de ambities van de verenigde hogescholen om uitdagende en rijke leeromgevingen te ontwerpen (Vereniging Hogescholen, 2019) is het belangrijk om een optimale verbinding te realiseren tussen de contexten van ‘school’ en ‘werk’. In dit artikel presenteren we verschillende soorten leeromgevingen op de grens van school en werk en de bijbehorende ontwerpafwegingen voor het verbinden van die twee contexten. We maken deze leeromgevingen en ontwerpafwegingen concreet met drie specifieke cases uit het hoger beroepsonderwijs.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Gepubliceerd in Onderzoek van Onderwijs
Jaar en volume 50 3
Trefwoorden hoger beroepsonderwijs (hbo), leeromgevingen, integratieve leeromgevingen, onderwijsontwerp

Erica Bouw

Foto van Erica Bouw

Erica Bouw

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Beroepsonderwijs