Werkbezoek Gedeputeerde Staten provincie Utrecht aan HU

Op dinsdag 23 januari heeft de Utrechtse Commissaris van de Koning Willibrord Van Beek, vergezeld door gedeputeerden Van den Berg, Maasdam en Pennarts-Pouw, een werkbezoek gebracht aan Hogeschool Utrecht. Jan Bogerd, voorzitter van het College van Bestuur, heeft samen met onder anderen collegeleden Anton Franken en Tineke Zweed een rondleiding verzorgd. Tijdens het bezoek stonden de arbeidsmarktopgave, het als regio versterken van het profiel Healthy Urban Living en het profileren van de regio met haar innovaties op dit terrein in Brussel, centraal.

De delegatie werd eerst ontvangen bij Instituut Archimedes, waar onder andere met Pieter Cornelissen en Manon Koldewijn gesproken is over onderwijsinnovatie en de aanpak van het tekort aan docenten in het PO en VO.  Vervolgens werd een bezoek gebracht aan de Energietuin en het Energielab waar  Cyrille Krul, Marcel de Reeder en Arie van Scheepen innovaties op het gebied van energie en duurzaamheid presenteerden. Het werkbezoek is afgesloten in het praktijkcentrum bij de opleiding Verpleegkunde met Carolien Sino en Hans Aerts. Daar is door de delegaties uitgebreid gesproken over innovatie in de zorg, de regionale arbeidsmarktopgave in de zorgsector en de wijze waarop HU hier samen met regionale instellingen en organisaties aan werkt.

Commissaris van de Koning Willibrord van Beek stelde na afloop dat Provincie Utrecht en de HU intensiever met elkaar gaan optrekken. “We willen in Brussel het Utrechtse profiel Healthy Urban Living bekender maken, dat dit in onze regio integraal wordt opgepakt, een echte innovatiestrategie is.”  Jan Bogerd: "We hebben het bestuur van provincie Utrecht met trots laten zien hoe wij als Hogeschool Utrecht werken aan goed onderwijs en goed onderzoek. Als regio hebben wij een sterk profiel, waar de HU met haar studenten, docenten en onderzoekers veel aan bijdraagt. Onder meer door innovatie van de beroepspraktijk en het opleiden voor de regionale arbeidsmarkt."