Marijn van Nijhuis

Onderzoeker

Marijn van Nijhuis is sinds 2019 lerarenopleider natuurkunde en onderzoeker binnen het lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs. Haar onderzoek gaat onder andere over techniekonderwijs.

Marijn studeerde Technische Natuurkunde aan de TU Delft. Ze heeft op verschillende scholen gewerkt als eerstegraadsdocent natuurkunde. Naast haar werk als onderzoeker is ze lerarenopleider natuurkunde van Hogeschool Utrecht. Verder is ze betrokken bij NVOX als eindredacteur en heeft ze geschreven aan een lesmethode.

Expertises

  • Natuurkunde-onderwijs
  • Interdisciplinair bèta-onderwijs
  • Didactiek

Publicaties

  • Astrofysica in de klas Extreme situaties zijn toegankelijker dan je denkt
    • Marijn van Nijhuis
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    • Artikel
    • 2022
  • De ruimte: ver weg of dichtbij Ruimte ervaringen in eigen land
    • Marijn van Nijhuis
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    • Artikel
    • 2022
  • Het kunstje van de zon
    • Marijn van Nijhuis
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    • Artikel
    • 2022

Projecten

Marijn van Nijhuis

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs