Nerko Hadziarapovic werkt sinds 2007 bij het Institute for Marketing and Commerce op de HU. Per 1 september 2020 is Nerko begonnen aan zijn promotieonderzoek over rechtvaardige muziekauteursrechten in de digitale muziekindustrie bij het lectoraat Procesinnovatie & Informatiesystemen.
Nerko speelde van 2003 tot 2008 als gitarist in de band van Ali B. In 2006 is hij afgestudeerd aan de Universiteit Utrecht als drs. in Sociale en Institutionele Economie. In 2011 behaalde hij zijn master in Strategic Management aan de Tias Business School in Tilburg.
Binnen IM&C is Nerko als coördinator verantwoordelijk voor de minors Music Marketing and Management en Sport and Entertainment Marketing. Daarnaast is hij co-coördinator van de multidisciplinaire specialisatie Creatieve Industrie.
Expertises
- Marketing
- Innovatie & Creativiteit
- Copyrights
Publicaties
- A value sensitive design approach to equitable remuneration of the Dutch music copyright system in the digital age
- The economics of collective management in the music copyright industry in the Netherlands Digital transformation and equitable remuneration
- An empirical study of the Music Copyright System in The Netherlands