Peter Duifhuis | Onderzoeker | Lectoraat van het Bèta- en Techniekonderwijs

Peter Duifhuis

Promovendus

Peter Duifhuis is sinds 2017 verbonden aan het lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs. In het lectoraat houdt hij zich bezig met onderzoek naar vakintegratie van de bètavakken en interdisciplinair onderwijs in de lerarenopleidingen van de exacte vakken.

Door de scholier bewust om te leren gaan met het milieu en ervaring op te laten doen met programmeren en ontwerpen hoopt Peter bij te dragen aan toekomstbestendig onderwijs. Hij studeerde Kunstmatige Intelligentie en Natuurkunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Peter heeft op verschillende scholen gewerkt als eerstegraadsdocent natuurkunde.

Sinds 2010 werkt Peter aan Hogeschool Utrecht; hij is lerarenopleider en verantwoordelijk voor het curriculum van de bacheloropleiding leraar natuurkunde. Tevens is hij docent/ontwikkelaar bij het Freudentahl Instituut van de Universiteit Utrecht bij U-Talent, een excellentieprogramma voor bètagetalenteerde leerlingen. Hij richt zich in het bijzonder op didactiek van de natuurkunde in het algemeen en fysische informatica in het bijzonder.

Expertises

  • Didactiek
  • Professioneel handelen van docenten in opleiding
  • ICT - onderwijs

Publicaties

  • Lesmateriaal voor Duurzame Ontwikkeling
    • Peter Duifhuis
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    • Artikel
    • 2023
  • Een neutraal klimaatverhaal
    • Peter Duifhuis, Elwin Savelsbergh
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    • Artikel
    • 2022
  • Blended learning Dat was in het verleden al de toekomst
    • Peter Duifhuis, Marijn van Nijhuis
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
    • Artikel
    • 2020

Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Peter Duifhuis | Onderzoeker | Lectoraat van het Bèta- en Techniekonderwijs

Peter Duifhuis

  • Promovendus
  • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs