Blended learning

Auteurs Peter Duifhuis, Marijn van Nijhuis
Gepubliceerd in NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen
Publicatiedatum 2020
Lectoraat Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
Soort publicatie Artikel

Samenvatting

Enige tijd, wat zeg ik, zes jaar geleden, raakte ik geïnteresseerd in blended learning, ‘een leeromgeving, waarin zowel contactmomenten zijn als online ondersteuning’. Flipping the Classroom is een bekend voorbeeld – de student (of leerling) bereidt zich voor door de kennismaking met nieuwe leerstof zelfstandig thuis te doen, veelal met behulp van kennisclips. De verwerking gebeurt in de les, als de docent erbij is. Dan kun je immers helpen wanneer leerlingen vastlopen. Een ander voorbeeld van een element van blended learning is een digitale, formatieve toets, zoals er bijvoorbeeld bij Khan Academy veel te vinden zijn.

Aan deze publicatie werkten mee

  • Peter Duifhuis | Onderzoeker | Lectoraat van het Bèta- en Techniekonderwijs
    Peter Duifhuis
    • Promovendus
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs
  • Marijn van Nijhuis
    • Onderzoeker
    • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs

Taal Nederlands
Gepubliceerd in NVOX: Magazine voor het onderwijs in natuurwetenschappen
Jaar en volume 45 9
Trefwoorden voortgezet onderwijs, blended learnng
Paginabereik 460-461

Peter Duifhuis

Peter Duifhuis | Onderzoeker | Lectoraat van het Bèta- en Techniekonderwijs

Peter Duifhuis

  • Promovendus
  • Lectoraat: Curriculumvraagstukken Funderend Onderwijs