Xander Lub is sinds 1 januari 2021 werkzaam als Lector Organisaties in Digitale Transitie in het Kenniscentrum Digital Business & Media.
Xander heeft psychologie gestudeerd aan Universiteit Leiden, en is gepromoveerd in arbeids- en organisatiepsychologie bij de Universiteit van Tilburg. Hij begon zijn onderwijscarrière in Nieuw-Zeeland bij de Universiteit van Auckland en heeft daarna ruim 20 jaar gewerkt op verschillende hotelscholen (Hotelschool Den Haag, Saxion, Breda UAS). Daarnaast heeft hij gastaanstellingen bij de VU Amsterdam en Nyenrode Business Universiteit. Sinds 2003 werkt Xander als onderzoeker, en sinds 2014 als lector.
Expertises
- Design thinking
- Organisatieverandering
- Psychologisch contract
Openbare les Xander Lub
Xander Lub gaf 8 juli zijn openbare les 'Digitale technologie moet medewerker-gericht zijn'. Dit deed hij samen met Tijs Timmerman, lector Marketing & Customer Experience.
Bekijk de openbare les terugPublicaties
- Bridging the AI skills gap in Europe: a detailed analysis of AI skills and roles
- Developing the digital transformation skills framework A systematic literature review approach
- Monitoring and Evaluating Workforce Digital Transformation Skills Mastery : The Development and Validation of a Comprehensive Skills Assessment Instrument
Downloads en links
- Zij nemen het op tegen booking.com (nu.nl)
- Hotelbranche verhuurt nu ook werkplekken (nu.nl)
- Medewerkers en organisatieverandering in de reisindustrie (reiswerk.nl)
- Organisatieverandering en het Psychologisch Contract (reiswerk.nl)
- Verloop kost horeca jaarlijks €1.4 miljard (insights ABN AMRO, aandacht NOS, nieuwsuur, nu.nl BNR)
- Liever een echt mens bij de receptie (NRC)
- Whitepaper Design Thinking - Klaar voor de digitale transformatie