Een groeimodel voor persoonlijke dienstverlening in de publieke sector

Auteurs Jeroen van Grondelle, Marlies van Steenbergen, Evelien Besseling, Harald Pol, Jacqueline Sant, Dies Weijschedé
Publicatiedatum 13 juni 2022
Lectoraat Marketing en Customer Experience
Soort publicatie Overige publicaties

Samenvatting

De publieke sector is in digitale transformatie en biedt haar diensten in toenemende mate digitaal. Tegelijkertijd hebben publieke dienstverleners te maken met de uitdaging om de dienstverlening 'persoonlijk' bij individuele burgers aan te laten sluiten. Hogeschool Utrecht deed de afgelopen twee jaar samen met Belastingdienst, Vitens, RET en een aantal andere publieke organisaties onderzoek naar hoe die twee zaken te combineren. In deze whitepaper bieden wij op basis van een groeimodel vier aanbevelingen die publieke organisaties helpen hun dienstverlening succesvol te digitaliseren en tegelijk persoonlijk te laten aansluiten bij hun burgers.

Aan deze publicatie werkten mee

Taal Nederlands
Trefwoorden Digitale transformatie, Groeimodel, Publieke sector

Jeroen van Grondelle

Jeroen van Grondelle

Jeroen van Grondelle

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Betekenisvol Digitaal Innoveren