Dies Weijschedé werkt sinds augustus 2020 als onderzoeker bij het lectoraat Marketing & Customer Experience. Hij houdt zich hier bezig met het verbeteren van de digitale dienstverlening van publieke organisaties, met als doel een betere klantervaring. Daarnaast werkt hij als docent en cursusteamleider bij de opleiding Commerciële Economie.
Zijn achtergrond en interesses liggen met name op het gebied van kwantitatieve klantdata en data analyses. Hij heeft jarenlang gewerkt als (senior) marktonderzoeker en zich beziggehouden met innovatie, concepttesting, producttesting, branding en segmentaties. Daarnaast werkt hij als zelfstandig onderzoeker bij DiesAdvies en begeleidt hij een veelbelovende startup, Occasionkeuring Nederland.
De rode draad in veel van zijn werk is het gebruik van klantdata om de aantrekkelijkheid en levensvatbaarheid van nieuwe ideeën, concepten, producten en diensten te voorspellen en te vergroten.
Expertises
- Kwantitatief en kwalitatief onderzoek
- Data analyse
- Innovatie
Publicaties
- Key highlights segmentatiestudie Dierzaam: diervriendelijke en duurzame keuze De verschillende Nederlandse vleeskopers en hun motivatie, gelegenheid en capaciteit om dierzaam vlees te kopen
- De toekomst van Customer Experience
- Een groeimodel voor persoonlijke dienstverlening in de publieke sector