Douwe Egberts, Sales Management Associatie en de HU bundelen krachten in Masterclass Onderhandelen
De setting voor deze uitdagende dag is de locatie van JDE in Utrecht. Deelnemers zullen onderhandelen met professionals uit het bedrijfsleven, ervaren salesmedewerkers van JDE en leden van SMA. Dit maakt het assessment niet alleen spannend en uitdagend, maar ook bijzonder leerzaam en realistisch.
Unieke locatie, rijke traditie
Jacob Douwe Egberts, onderdeel van JDE Peet’s, is wereldwijd bekend als leverancier van koffie- en theemerken zoals Senseo, Douwe Egberts, Pickwick, L’Or en Jacobs. Het bedrijf, met een geschiedenis die teruggaat tot 1753, bedient meer dan 100 landen en realiseert een jaaromzet van €10 miljard.
“Onze band met gerenommeerde opleidingsinstituten is niet slechts voor onze eigen Academy van belang, maar ook om bij te dragen aan de vorming van sales-toptalent van morgen”, geeft Tarkan Gökalp aan, Manager Inside Sales & Sales Academy van JDE. Mark van der Steen vult namens de SMA aan: "het ontwikkelen van sales-talent is wat altijd onze aandacht heeft, daarom juichen we dit initiatief enorm toe." De SMA is opgericht in 1971 door Unilever, Heineken, Douwe Egberts en Nutricia en telt inmiddels circa 1750 leden.
Een kans om te schitteren
Na een formele ontvangst worden de studenten Commerciële Economie van Hogeschool Utrecht uitgedaagd om alles wat zij tijdens de masterclass hebben geleerd, in de praktijk te brengen. Dit is meer dan een simulatie: het is een authentieke ervaring die hen voorbereidt op de professionele wereld.
“We zijn verheugd om samen te werken met JDE en SMA. Het is een geweldige kans voor onze studenten om hun onderhandelingsvaardigheden te toetsen in een omgeving van wereldklasse, echt ook een unieke reden om voor Commerciële Economie op Hogeschool Utrecht te kiezen”, aldus Paul-Peter Fransen van Hogeschool Utrecht.