Liesbeth is sinds 2024 als promovendus verbonden aan het lectoraat Normatieve Professionalisering. Zij doet ontwerpgericht onderzoek naar het ontwikkelen van het professioneel zelf van gespecialiseerd verpleegkundigen met als doel hun rol in de deskundigheidsbevordering van anderen te verbeteren.
Liesbeth heeft ruime ervaring in diverse vormen van (speciaal) onderwijs (po, mbo, hbo, post-hbo) als gedragswetenschapper, adviseur, docent en begeleidingskundige. Als docent is zij sinds 2019 verbonden aan het post-hbo Verpleegkundige studies waar zij haar praktijkvraagstuk voor haar promotieonderzoek heeft gesignaleerd.
"Consciously we teach what we know; unconsciously we teach who we are"
Hamachek, 1999
Liesbeth is geïnteresseerd in de persoon van de professional. Zij ziet dat ontwikkeling op persoonlijk vlak bijdraagt aan het professioneel handelen van professionals. Haar pedagogische basis vormt een belangrijk uitgangspunt in haar handelen: wat heeft deze professional, in deze werksituatie, met deze relevante anderen nodig om haar taak te verstaan?
Expertises
- Begeleidingskunde
- Professionele identiteit
- Deskundigheidsbevordering in organisaties