Simone de Droog | onderzoeker | Human Experience & Media Design

Simone de Droog

Onderzoeker

Simone de Droog is een onderzoeker binnen het lectoraat Human Experience & Media Design. Zij is verantwoordelijk voor de non-human communication lijn en werkt onder andere aan diverse robot- en jeugdprojecten.

Gepromoveerd binnen Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam (2013), is Simone gespecialiseerd in de invloed van media en marketing op het welzijn van jonge doelgroepen. Het liefst zet zij haar kennis in om de wereld mooier en leuker te maken, onder andere door zich bezig te houden met onderwerpen als gezondheid, educatie, geluk, empowerment en play. Samen met bedrijven ontwikkelt zij diverse interventies, waarbij het ontwerp goed afgestemd is op de vaardigheden en voorkeuren van specifieke leeftijdsgroepen. 

Binnen het mediadomein heeft Simone een specifieke interesse in hoe we interacteren en relateren met niet-menselijke actoren zoals geanimeerde characters, avatars en robots. Door de digitalisering neemt de inzet van deze actoren toe binnen diverse domeinen voor zowel commerciële, sociale, educatieve en gezondheidsdoeleinden. Omdat het succes van deze actoren vaak afhankelijk is van de kwaliteit van de interacties en relaties, worden deze specifiek onderzocht binnen haar non-human communication lijn, en vertaald in kennis, toepassingsprotocollen en producten voor de praktijk. 

 

Expertises

  • Non-human communication (o.a. robots, geanimeerde karakters)
  • Engagement, interacties, relaties
  • Jonge doelgroepen

Publicaties


Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Simone de Droog | onderzoeker | Human Experience & Media Design

Simone de Droog

  • Onderzoeker
  • Lectoraat: Human Experience & Media Design