Dierzaam: Principes om met marketinginterventies consumenten te verleiden om duurzaam geproduceerd vlees te kopen
Auteurs | Suzanne de Bakker, Lenka van Riemsdijk, Tijs Timmerman |
---|---|
Gepubliceerd in | Dit whitepaper is geschreven in het kader van het RAAK-mkb project ‘Dierzaam’ (14.016) en is gefinancierd door Regieorgaan SIA. |
Publicatiedatum | 2024 |
Lectoraat | Marketing en Customer Experience |
Soort publicatie | Rapport |
Samenvatting
Inleiding Het tweejarige onderzoeksproject ‘Dierzaam’ richt zich op het verleiden van consumenten om duurzaam geproduceerd vlees te kopen in plaats van regulier vlees. Vlees eten is diepgeworteld in onze eetcultuur. Het veranderen van eetpatronen naar minder en beter vlees, naar geheel geen vlees of de overstap naar kweekvlees, vraagt tijd. Om op kortere termijn een verschil te maken, zal het stimuleren van de keuze van consumenten voor duurzaam geproduceerd vlees in belangrijke mate bijdragen aan de gewenste verandering richting ‘minder en beter
Aan deze publicatie werkten mee
Taal | Nederlands |
---|---|
Gepubliceerd in | Dit whitepaper is geschreven in het kader van het RAAK-mkb project ‘Dierzaam’ (14.016) en is gefinancierd door Regieorgaan SIA. |
Trefwoorden | willingness to pay (WTP), Vleesconsumptie, Vleesindustrie, duurzaam vlees |