Als hoofddocent is Suzanne ook verbonden aan en bij het Instituut Marketing & Commerce. Hiervoor was ze hoofddocent Behavioural Communication bij het Instituut voor Communicatie (HU) en docent Corporate Communicatie bij de Communicatiewetenschap (UvA), waar ze in 2006 promoveerde op informatie-overload onder medewerkers.
In april 2017 is haar boek ‘Contentmarketing’, het eerste hbo-studieboek over contentmarketing, verschenen bij Noordhoff Uitgevers. Daarnaast verzorgt ze regelmatig workshops en cursussen over gedragsverandering, contentmarketing, inhakers en influencers.
Expertises
- Gedragsverandering, duurzaam gedrag
- Sociale media engagement
- Contentmarketing
Publicaties
- Dierzaam: Principes om met marketinginterventies consumenten te verleiden om duurzaam geproduceerd vlees te kopen
- Boekreview van het boek Goanta, C., & Ranchordás, S. (Eds.). (2020). The regulation of social media influencers
- Merken in maatschappelijke discussie Sommige bedrijven willen hardop meepraten op sociale media, andere worden ongewenst middelpunt van maatschappelijke polemiek
In de media
Merken met een mening (podcast)
Op sociale media haken bedrijven niet alleen in op de actualiteit, maar sluiten zich ook aan bij maatschappelijke en politieke bewegingen, zoals Black Lives Matter en feminisme. Hebben we bedrijven meegesleurd in ons meningenklimaat? Wat zijn de risico’s voor bedrijven? En zitten consumenten hier eigenlijk wel op te wachten? In deze aflevering verwonderen 'de Mediadoctoren' zich over merken met een mening.
Beluister de podcast