Lenka is in 2019 gepromoveerd aan Wageningen Universiteit, met proefschrift getiteld Making Animal Welfare Matter: Positioning Animal Welfare as Personally Relevant.
Ze werkt al sinds 2010 bij de Hogeschool Utrecht, waar ze lang binnen de Engelstalige opleiding International Business Studies lesgaf over marketing, consumentengedrag en duurzaamheid. Haar ervaring in het opzetten en leiden van complexe (internationale) onderzoeksprojecten (Erasmus, SIA Raak) zet ze nu met name in om bij te dragen aan de onderzoekslijn “Duurzaam consumptiegedrag” binnen het lectoraat Marketing & Customer Experience. Daarnaast zorgt haar betrokkenheid bij de Masteropleiding Sustainable Business Transition, waar ze als docent en afstudeerbegeleider werkt, voor verbinding tussen onderzoek, onderwijs en beroepspraktijk.
Expertises
- Sustainable Marketing
- Consumentenpsychologie
- Duurzaam consumentgedrag binnen de categorie food
Publicaties
- Dierzaam: Principes om met marketinginterventies consumenten te verleiden om duurzaam geproduceerd vlees te kopen
- Can Marketing Increase Willingness to Pay for Welfare-Enhanced Chicken Meat? Evidence from Experimental Auctions
- Dierzaam: Key highlights Consumententypes En hun motieven, kennis en gedrag ten aanzien van (duurzamer) vlees