Sanne Nijenhuis is als promovendus verbonden aan de lectoraten Organiseren van Verandering in Onderwijs, Werken in Onderwijs en Normatieve Professionalisering. Zijn onderzoek is gericht op het op een betekenisvolle manier begrijpen en benaderen van complexiteit van pedagogische vraagstukken die gaan over ‘goed onderwijs’ en ‘goede opvoeding’.

Sanne werkt daarnaast bij de Master Pedagogiek, waarin hij studenten ondersteunt bij het ontwikkelen van duurzame veranderingen in pedagogische praktijken. Als dramatherapeut in de jeugdzorg heeft hij ervaren dat complexe vraagstukken nog veelal individualistisch benaderd worden. Sanne heeft zich ontwikkeld tot begeleidingskundige om met complexiteit van vraagstukken te leren werken.

Volgens de ecologische pedagogiek is de wereld waarin kinderen en jongeren opgroeien per definitie complex. Dat vraagt van pedagogische professionals om dit type vraagstukken vanuit nieuwsgierigheid en verwondering te blijven benaderen. Met het combineren van onderwijs en onderzoek beoogt Sanne een rijke dialoog op gang te brengen tussen wetenschap en praktijk.

Expertises

  • Complexiteit
  • Actieonderzoek
  • Ecologische filosofie

"Onderwijs en opvoeding vinden niet aan de zijlijn van de wereld plaats, maar begeven zich er middenin."

Sanne Nijenhuis
promovendus lectoraten Organiseren van Verandering in Onderwijs, Werken in Onderwijs en Normatieve Professionalisering

Projecten

Wil je samenwerken of heb je een vraag?

Sanne Nijenhuis | promovendus| lectoraat Normatieve Professionalisering

Sanne Nijenhuis

  • Promovendus
  • Lectoraten: Normatieve Professionalisering, Organiseren van Verandering in Onderwijs, Werken in Onderwijs